SOSYAL SORUMLULUK
SOSYAL SORUMLULUK

2018 Yılında Doğan Burda Dergi

Sosyal Sorumluluk Çalışmaları


Doğan Burda Dergi, bünyesinde bulundurduğu yayınlarla sosyal sorumluluk çalışmalarına önem vermeye devam ediyor. Yıl boyunca kültür, sanat, tarih, doğa, çevre ve sağlık konularında sosyal sorumluluk bilinci yaratılması için geliştirilen yeni projelerin mimarı olmasının yanı sıra, çeşitli projelere de destek veriyor.


Atlas su için yürüdü


Dünyanın başlıca gündem maddelerinden susuzluk tehdidine dikkat çekmeyi amaçlayan Atlas dergisi üç yıldır “Su İçin Yürüyoruz” etkinliğini gerçekleştiriyor. 2018 yılının yürüyüşü 11 Mart günü Çatalca’nın Binkılıç Mahallesi’nde yapıldı. Etkinliğe Atlas ve sponsor firma ekipleri ile okurlardan oluşan 140 kişi katıldı. Yürüyüşçüler, Istranca ormanlarının kenarında bulunan Binkılıç’ın dereleri boyunca ilerledi. Toplam sekiz kilometrelik parkurda yörenin zengin bitki varlığı ve su kaynakları incelendi. Meşe, gürgen, kayın ağaçlarının yoğunlukta olduğu ormanlar ayrıca tilki, çakal, tavşan, karaca gibi yaban hayvanlarına ev sahipliği yapıyor.

Dünyada suya ulaşmak giderek zorlaşıyor, kurak bölgelerde en yakın kaynak kilometrelerce uzakta bulunuyor. İnsanların geç olmadan doğaya saygılı ve kaynakların sürdürülebilir kullanımını hedefleyen bir yaşam biçimine geçmesi gerekiyor. “Su İçin Yürüyoruz” etkinliği, sahip olduğumuz kaynakların daha iyi tanınması ve korunmasını amaçlıyor.



ELLE Türkiye’den UNICEF’e destek

Unicef’in Türkiye’deki çalışmalarına destek sağlamak amacıyla düzenlenen Unicef Umut Balosu'nda Zeynep Tosun'un bağışladığı ceketi satın alarak çocuklarımıza umut olduk.
Sponsor firma ve Zeynep Tosun markasının ortak çalışması, üstünde bereket ve evrensel döngüyü ve içsel gücü simgeleyen çizimlerin olduğu ceketin kenarları Anadolu’dan kadınlarımızın yaptığı boncuklu bir iğne oyası ile işlenmiş. Bu deri ceketi Doğan Burda'nın CEO’su Cem M. Başar ELLE dergisi adına satın alarak UNICEF’E bağışta bulundu.


HELLO! Dergisi sosyal sorumluluk faaliyetleri

Toplum Gönüllüleri Vakfı’ nın altı yıldır Yapı TOG BAZAR etkinliğine HELLO! dergisi basın sponsoru olarak destek verdi. Etkinlikte 3.809 ziyaretçinin katılımıyla toplanan bağışlar sayesinde 1980 gencin sosyal sorumluluk eğitimlerine ve projelerine katılımı desteklendi.
________________________________________

Çevre temizliğinin önemine dikkat çekmek ve farkındalık yaratmak isteyen 7’ den 77’ ye herkesin ülkenin çeşitli köşelerinde çöp toplama yarışına girdiği 15 Eylül Dünya Çöp Toplama Gününde HELLO! ailesi de görev başındaydı. HELLO! Dergisi yayın direktörü Melda Narmanlı Çimen ve sosyal hayatın ünlü isimleri destek olduğu eylemde bir çok noktada çöp topladı.
________________________________________

Kanyon’da TOG yararına HELLO! Givin Day ile ünlü isimlerin eşyaları bağışa dönüştü. Ziyaretçiler, sevdikleri ünlü isimlerin kişisel eşyalarını uygulama üzerinden TOG yararına satın alarak bağışa dönüştürdüler. Toplanan gelir, toplum gönüllüsü 108 gencin sosyal sorumluluk eğitimlerine katılmasını sağladı
________________________________________

Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve TBWA For Good işbirliğinde, Doğan Holding ‘ platin ‘ sponsorluğunda yapılan iyilik ve farkındalığın konuşulduğu Sosyal Fayda Zirvesi’ nde HELLO! dergisi de özel sergisi ile yer aldı. İyiliğe gönül vermiş, dünyaca ünlü isimlerin yardım gezilerindeki unutulmaz karelerinden oluşan sergi, zirve katılımcıları tarafından ilgiyle izlendi.
________________________________________
Kaan Sekban, genç kızların eğitimine destek için mobil uygulama aracılığıyla sevenleriyle buluştu!
Genç komedyen Kaan Sekban, kız öğrencilerin eğitimine destek olmak için farklı ve samimi bir etkinlikle sevenleriyle bir araya geldi.

________________________________________
HELLO! ve sponsor mobil uygulama birlikte 2. kez kurgulanan #HelloGivinDay’de Kaan Sekban, sosyal medyadan takipçilerine mobil uygulama ile TEV’e bir destek çağrısı yaptı. Vakfa bağış yapan kişiler arasından çekilişle belirlenen 10 kişiyle Bebek’te pazar kahvaltısı gerçekleştirdi ve ardından da bu kişilerin, şovuna davetli olarak katılımlarını sağladı. Yaklaşık 20 gün devam eden bağış etkinliği neticesinde Türk Eğitim Vakfı ile
toplamda 31 kız öğrencinin eğitimine destek olundu.

________________________________________

Popular Science Panelleri

Popular Science Türkiye ekibi, 2018 yılı içinde sosyal sorumluluk çerçevesinde, Haliç Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi ve Cerrahpaşa Tıp fakültesinde panel etkinlikleri gerçekleştirdi. Bu panellerle gençler bilim-teknoloji, okuma alışkanlığı gibi bir çok alanda desteklendi.



Türkiye’nin Gönlü Zenginleri


Türkiye’de ilk kez Capital dergisi tarafından gerçekleştirilen ve bağış kültürüne katkı sağlayan iş insanlarının belirlendiği ‘Gönlü Zenginler’ araştırması, bu yıl altıncı defa yapıldı. İş insanlarının 2017 yılında yaptıkları bağışlar baz alınarak gerçekleştirilen çalışma, çok önemli bir misyonu yerine getirerek şirketleri ve iş insanlarını bağış yapmaları konusunda yüreklendiriyor.

Sosyal Sorumluluk Liderleri

Günümüzde şirketler, tüketicilerle iletişimlerinin sürdürülebilir olabilmesi ve onlara ‘dokunabilmek’ adına daha etkili olabilecek, geniş kitlelerce farkındalık sağlayacak sosyal sorumluluk projelerini hayata geçiriyor. Capital dergisi de her yıl gerçekleştirdiği geleneksel ‘Kurumsal Sosyal Sorumluluk’ araştırması ile Türkiye’nin sosyal sorumluluk liderlerini ortaya çıkarıyor. Bu bağlamda Capital, 2018 Mart ayında yayınladığı ‘Sosyal Sorumluluk Liderleri’ araştırması ile yine sosyal sorumluluğun önemini vurguladı ve gündeme taşıdı.

Kadın Dostu Şirketler

Capital dergisi tarafından, iş yaşamında kadın istihdamının önemine dikkat çekmek ve teşvik etmek amacıyla bu yıl da ‘Türkiye’nin Kadın Dostu Şirketleri’ araştırması gerçekleştirildi.

İş Dünyası ve Girişimciliğe Destek

Capital, ‘En Beğenilen Şirketler’, ‘Capital 500’, Ekonomist ise ‘Kadın Girişimciler’, ‘Ekonomide Yılın İş İnsanları’ gibi araştırmalarla, girişimciliğe ve iş dünyasına büyük destek vermeyi sürdürüyor. Kadın Girişimciler projesinde ‘Türkiye’nin Kadın Girişimcisi’, ‘Gelecek Vadeden Kadın Girişimci’ ve ‘Yöresinde Fark Yaratan Kadın Girişimciler ‘ ödüllendiriliyorlar. Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması aracılığıyla, örnek başarı hikayelerinin gitgide yaygınlaştığı görülüyor.

Kültür-Sanat

Doğan Burda, bünyesinde Atlas, İstanbul Life, Hello, Popular Science, Maison Française, ve Evim dergileri ile başta IKSV’ye ; ELLE, İstanbul Life ,Ekonomist ve Hello dergileri ile de CONTEMPORARY İSTANBUL ’a medya sponsorluğu desteği vererek, ülkemizde kültürel bilinçlenmenin oluşmasına katkı sağlıyor. Bu kapsamda, ilgili kurumların düzenlediği festival, konser, sergi, film gösterimi ve söyleşi gibi etkinliklerin geniş kitlelere duyurulmasına aracılık etmiş oluyor.

Doğa

Atlas dergisi, Türkiye’de doğa koruma mücadelesinde ve sivil toplum kuruluşlarının profesyonelleşmesinde önemli çalışmalar gerçekleştiren WWF-Türkiye’nin bağış kampanyasına yer vererek destekledi.



İnsana Önem

Doğan Burda Dergi, Türkiye’nin donanımlı onkoloji hastanesini kuran LÖSEV’e; Kemik İliği hakkında toplumu bilgilendirmek için gerçekleştirdiği kampanyaya Elele, İstanbul Life, Atlas ve Ekonomist dergilerinde yer vererek destek oldu. İlköğretim çağındaki çocuklara nitelikli eğitim için kampanya yürüten TEGV ve TEV i, Elele, Atlas, Popular Science, Capital, Ekonomist, Elle, Formsante ve Hello dergileriyle destekledi.

Dağlarda ve diğer zorlu doğa koşullarında doğru ve etkin arama-kurtarma faaliyetleri gerçekleştiren AKUT’un gönüllü ve bağış kampanyasına Atlas ve Ekonomist dergileriyle destek verildi.



Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.